Met het komende vertrek van onze huidige vertrouwenspersoon zijn we op zoek naar een nieuwe vetrouwenspersoon. Wij vinden sociale veiligheid binnen onze vereniging erg belangrijk. Hiervoor is er een gedragscode voor alle leden en een privacy beleid opgesteld. Maar ook is er een aannamebeleid voor vrijwilligers  en een gedragscode voor vrijwilligers.

Wanneer personen in de sport te maken krijgen met ongewenst gedrag, zoals (seksuele) intimidatie of pesten, is de vertrouwenspersoon binnen de vereniging het eerste aanspreekpunt. Hij/ zij biedt een luisterend oor en is bekend met de route die de melder kan bewandelen.

Wie zoeken we? Een volwassene met affiniteit met de vereniging en vooral iemand die een luisterend oor kan bieden. Ervaring met deze rol is geen vereiste. In dat geval volg je een cursus/bijscholing.

Hoe veel tijd ben je hiervoor “kwijt”? De huidige vertrouwenspersoon heeft afgelopen drie jaar geen meldingen gehad, dus de benodigde tijd hiervoor is minimaal.

Ingangsdatum: 1 januari 2024

Heb je interesse, stuur dan een mail naar svharderwijk@gmail.com of neem contact op met Marian