PHOTO-2019-02-25-12-28-13Survivalrun is een veelzijdige buitensport, die hardlopen combineert met hindernissen.
Het is een uitdagende sport waarbij kracht, conditie, souplesse, techniek en doorzettingsvermogen belangrijk zijn. Survivalrun vindt plaats in een natuurlijke omgeving, in alle jaargetijden, met respect voor de natuur.

PHOTO-2019-02-25-12-33-42Tijdens een survivalrun leg je een grotendeels onverhard parcours hardlopend af. Paden, sloten, weilanden en af en toe een stukje asfalt. Onderweg neem je natuurlijke en opgebouwde hindernissen. Natuurlijke hindernissen zijn bijvoorbeeld duikers, omgevallen bomen en water. De opgebouwde hindernissen kunnen balken, netten, touwen, pakladders en allerlei combinaties ervan zijn. Ook boogschieten, houthakken en kajakken kun je tegenkomen tijdens een survivalrun.

De promo video van de Survivalrun Bond Nederland laat duidelijk zien wat een run inhoudt.

Wil je meer lezen over survivalrun dan kunt je terecht bij Survivalrun Bond Nederland of de wikipediapagina van survivalrun: https://nl.wikipedia.org/wiki/Survivalrun.

PHOTO-2019-02-25-12-33-40Survivalruns worden gedurende het gehele jaar in de weekenden georganiseerd door Survivalrun Verenigingen door het hele land. Wanneer je lid bent van de Survivalrun Bond Nederland (SBN) kun je met ledenkorting inschrijven voor de survivalrun die jij wilt lopen.

PHOTO-2019-02-25-12-28-12